martes, 10 de septiembre de 2019

Què tens tu, CATALUNYA ?

Què tens tu, CATALUNYA ?

Catalunya…! “Catalunya”… Catalunya…

Què tens ? Què ens fa millors a tots aquells que vivim per ser lliures.

Què tens, tu ? Estimada, terra catalana.

Què tens, tu ? Què ens transforma,
què ens dona l’orgull de sentir-nos fills teus.

Què tens, tu ? Què ens fa diferents.

Què tens, tu ? Què m’enamora,
què em fa patir i em dóna força per seguir,
fent el marge de pedra que aguantarà la terra,
perquè no se l’endugui la riada.

Què tens, tu ? Què em genera addicció.

Què tens, tu ? Què dins el cor em batega
i em fa plorar de goig i de ràbia,
davant del què sóm capaços de fer
i davant les humiliacions què rebem.

Què tens, tu ? Què em dones serenor
per no caure en les provocacions dels invasors.

Què tens, tu ? Què em dóns coratge
per aguantar els cops de porra al meu cos.

Què tens, tu ? Què em dóns ales per marxar i deixar-te però...no puc.

Què tens, tu ? Què em fa fort enfront les coaccions, les traicions, les violacions i…
les humiliacions.

Què tens, tu ? No ho sé pas.
Tan sols sé que...t’estimo i et sento dins meu,
quan et fereixen em sento ferit,
quan et trepitgen em sento trepitjat,
quan t’estimen em sento estimat,
quan et violen em sento violat.

Què tens, tu ? Què em fa embogir,
què em capgira,
que em projecta cap a l’infinit.

Què tens, tu ? Què és etern,
què passa de generació en generació,
què no s’acaba mai,
sempre continüa encesa la flama de la il-lusió,
de ser lliures amb tu,
d’anar plegats a fer la pinya,
perquè el castell no caigui,
perquè la sardana es balli,
perquè el català sigui lliure,
d’escollir la vida què vol viure.

Què tens, tu ? Què a aquesta terra m’aferra,
per més que vull marxar… no puc… no puc;
el meu cor m’has robat i… sóc teu,
encara què això m’esclavitzi per sempre i em costi la vida…
És més fort que jo aquest sentiment i… em rendeixo al teu servei.

Què tens, tu ? Catalunya

Què tens, tu ? Estimada

Què tens, tu ? Mara meva

Què tens, tu ? Terra preuada.


Què tens… tu ?.


Elohim 10-09-2019 escrit al poble que es diu Albiol.

No hay comentarios:

Publicar un comentario